Geomorfologische kaart lesmateriaal voor het middelbaar onderwijs

26 november 2021

Het programmabureau Basisregistratie Ondergrond (BRO) bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft lessen laten ontwikkelen voor het middelbaar onderwijs. Een van deze lessen gaat over de klimaatopgave in de gemeente Ede. Dit lesmateriaal is gebaseerd op de storymap klimaatopgave in Ede.

Leerlingen gaan in deze lesmodule aan de slag met verschillende vragen. Hoe ziet het landschap eruit? Waardoor ontstaan hoogteverschillen? Welke problemen veroorzaken extreme weersomstandigheden? Hoe kunnen de eigenschappen van het landschap gebruikt worden om de gevolgen van het veranderende klimaat aan te pakken? Door het beantwoorden van deze vragen maken leerlingen kennis met de geomorfologische kaart en het nut van deze informatie voor klimaatadaptatie in een gemeente en stad zoals Ede.

Het lesmateriaal kunt u bekijken op: Leren over boven- én ondergrond in 3D | EduGIS. Het lesmateriaal is gebaseerd op de storymap klimtaatopgave in Ede.