
Help jongeren gezonde en duurzame keuzes te maken
Voedselvoorkeuren en eetgewoonten ontstaan al op jonge leeftijd en blijven ook in latere jaren van invloed. De uitdaging is gezonde en duurzame gewoonten te vormen, die een blijvende impact hebben op het welzijn van kinderen en jongeren en een gezonde toekomst creëren voor de planeet en de volgende generaties. Hoe? We moeten jongeren en hun naasten empoweren met kennis, vaardigheden, drijfveren en een optimale ontwikkeling van voedselvoorkeuren, en zorgen voor een omgeving waarin het gemakkelijk is te kiezen voor duurzaam en gezond.
Een probleemloze begeleiding van jongeren
Als speler in de voedingsmiddelenindustrie of beleidsmaker vraagt u zich misschien af hoe u effectief kunt bijdragen aan een ondersteunende omgeving met producten, diensten en programma's die aanspreken. Wat zijn de stimulansen en hindernissen voor de jongere generatie om gezond en duurzaam te eten? Welke invloed hebben kinderen en tieners op de voedselkeuzes van gezinnen in verschillende omgevingen? Wat is de beste strategie voor mijn bedrijf om de jongere generatie aan te moedigen gezond te eten? Wat is de tastbare invloed van mijn programma op het voedingspatroon van kinderen? Hoe goed wordt mijn product of programma geaccepteerd door de jongere generatie en hun familie/opvoeders? Wij leveren de antwoorden op deze en andere vragen, waardoor u bruikbare inzichten krijgt.
Inzichten in gedrag om jongeren aan te spreken, te betrekken en te steunen
We bieden gedragsinzichten zodat we de jongere generatie kunnen aanspreken, betrekken en steunen bij de overgang naar een gezonder en duurzamer voedingspatroon met behulp van uw speciale producten, diensten en programma's.
Onze experts in consumentenonderzoek op het gebied van voeding hebben een diepgaande kennis van kinderen en tieners en bieden de volgende expertise:
- Wetenschappelijke kaders aanpassen aan de concrete omgeving zodat deze aansluiten op de realiteit
- Diep inzicht verkrijgen in eetgedrag en de factoren die dat beïnvloeden
- Nieuwe, doelgerichte en haalbare acties (via programma's, producten of diensten) bedenken op basis van diepgaande inzichten
- De effectiviteit van deze acties in de praktijk meten en aanbevelingen doen voor verdere optimalisatie
Waarom kiezen voor de Consumer Research group van Wageningen?
- Uniek kennisdomein: ongeëvenaarde expertise in voedselvoorkeuren en eetgedrag bij jongeren
- Doelgerichte acties: wetenschappelijke diepgang gecombineerd met pragmatische overwegingen voor acties die aansluiten op de realiteit
- Praktische onderzoeksopzet: ontwikkeling en toepassing van een objectieve onderzoeksopzet in reële omgevingen voor diepere, bruikbare inzichten