Activiteit

Week van de circulaire economie

De Week van de Circulaire Economie is een initiatief van Het Versnellingshuis, een landelijk programma dat het Nederlandse bedrijfsleven helpt circulair te ondernemen. Het is een samenwerkingsverband van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, MVO Nederland, Het Groene Brein, VNO-NCW en MKB-Nederland.

Organisator Wageningen University & Research

ma 6 februari 2023 tot za 11 februari 2023

Een circulaire economie draagt bij aan een duurzamere wereld en dat heeft Wageningen University & Research hoog in het vaandel staan. De roep om een circulaire en biobased economie wordt steeds groter. Steeds meer burgers, bedrijven en politici realiseren zich dat hergebruik van producten en terugwinnen van grondstoffen van groot belang is voor onszelf en de planeet waarop we leven, willen we een duurzame toekomst tegemoet gaan. WUR werkt met veel verschillende soorten partners samen aan oplossingen om de circulaire en biobased economie snel dichterbij te brengen.

Tijdens de week van de circulaire economie is WUR niet aanwezig in een circulaire hub maar deelt graag haar kennis online via deze pagina met u.

Lees hier een selectie verhalen over een aantal inspirerende onderzoeken:

Circulair textiel:

Circulaire steden: