Spotting market opportunities

Marktkansen ontdekken

Wij onderzoeken en verklaren welke ontwikkelingen, kansen en bedreigingen er zijn op de markt, zodat u uw beslissingen kunt baseren op harde feiten.

Met onze inzichten in potentiële klanten, nieuwe en conventionele technologieën, opkomende economieën en concurrenten bent u in staat uw concurrentiepositie te verbeteren.

Wij leveren de feiten die uw strategische intuïtie ondersteunen.
Arjen Daane

Wij ontwikkelen vroege waarschuwingssystemen en ontdekken waar de kansen liggen: zo weet u precies wat de trends zijn, maar ook welke storende factoren een rol spelen, zoals handelsoorlogen, ziekten onder dieren, boycots en het weer.

Marktvoorspellingen

Betrouwbare informatie over huidige en toekomstige ontwikkelingen is essentieel voor uw strategische beslissingen. Onze studies maken gecombineerd gebruik van onze diepgaande expertise in leveringsketens en markten in de agrifoodsector, onze databases en modellen.

Wij zijn betrokken bij de voorbereiding van wereldwijde marktprognoses voor melk, vlees, graan en oliezaden. Onze schattingen leveren een bijdrage aan inzichten in de ontwikkelingen op belangrijke voedselmarkten.

Voorbeelden van markvoorspellingen:

Lees meer over marktvoorspellingen:

Global Detector

Als u onderzoekt wat de mogelijkheden zijn om uw onderneming uit te breiden naar veelbelovende locaties in andere landen, is het vaak moeilijk de juiste informatie te vinden of die te begrijpen. Wij kunnen u helpen de gegevens te bemachtigen die u nodig heeft en deze praktisch voor u in kaart brengen.

De Global Detector is een unieke tool die specifieke investerings- en handelsmogelijkheden wereldwijd geografisch visualiseert. Dit instrument is ontwikkeld door Wageningen Economic Research en maakt gebruik van data uit open source, onze datawetenschap en diepgaande kennis van de wereldwijde agrifoodsector. Met deze tool genereren wij uw eigen kaart, hetzij op een globale (grid cellen van 10 x 10 km) dan wel op een regionale (grid cellen van 2,5 x 2,5 km) schaal, waarop staat aangegeven waar zich potentiƫle mogelijkheden voor handel of productie bevindt voor uw bedrijf.

Voor een reeks productgroepen heeft Wageningen Economic Research een basismodel beschikbaar. Mogelijk geeft dit basismodel al antwoord op uw specifieke vraag. In veel gevallen zult u echter het basismodel individueel willen afstemmen op uw eigen product of zakelijke omstandigheden. Onder meer hebben wij onderzoek gedaan naar de productie van snijbloemen, avocado en tilapia en de mogelijkheden voor grondgebruik in grootstedelijke gebieden.

Lees meer over Global Detactor:

Marketingimpactanalyse

Vergroot de impact van uw marketing- en salesprogramma's door prijstactieken en handelspromoties opnieuw vorm te geven. Voor de marketeers van tegenwoordig vormen eindeloze datastromen tegelijk een grote uitdaging en een enorme kans.

Om u te helpen relevante inzichten te vergaren zonder dat u wordt overspoeld door een vloedgolf van informatie passen wij uiterst geavanceerde methodes toe voor data-analyse, gebaseerd op internationaal wetenschappelijk onderzoek. Belangrijke marketingvragen worden omgezet in kwantificeerbare beslissingsvariabelen die bepalend zijn voor de verkoop op de korte en lange termijn, zowel nationaal als internationaal.

Onze analyse onthult de optimale combinatie van variabelen en ondersteunt een besluitvorming die op feiten is gebaseerd. Zo weet u niet alleen wat uw klanten vandaag doen, maar weet u ook wat u morgen kunt verwachten.

Voorbeeld van Marketingimpactanalyse: