Ontdek de toekomst van ons voedsel tijdens Horti Science Kidz Festival

Oproep aan alle jonge avonturiers uit groep 6 t/m 8 uit de regio Lansingerland! Ben jij klaar voor een spannende reis door de wereld van duurzame voedselproductie en futuristische innovaties? Kom op 7 oktober naar het Horti Science Kidz Festival, vol superleuke activiteiten en leerzame ervaringen.

Organisator Wageningen University & Research, BU Glastuinbouw en Gemeente Lansingerland

za 7 oktober 2023 11:00

Duur Van 11:00 tot 15:30
Locatie Bleiswijk
Violierenweg 1
2665 MV Bleiswijk

Ontdek het Horti Science District: slimme oplossingen voor ons voedsel

In het Horti Science District werken allemaal slimme mensen samen om ons voedsel beter te maken. Ze willen ervoor zorgen dat er genoeg eten is voor iedereen op de wereld en dat de manier waarop ons eten gemaakt wordt goed is voor de natuur. Ben jij benieuwd hoe dat werkt? Ontdek het Horti Science District. Ook kun je meedoen aan een leuke quiz om te testen wat je allemaal hebt geleerd.

Reis mee met een paprika: een avontuur van zaadje tot bord

Ga op een spannende reis met een paprika en leer over zijn levenscyclus, van een piepklein zaadje tot een rijpe vrucht op je bord. Bezoek verschillende kraampjes waar onze experts je vertellen over elke fase in het leven van de paprika. Laat bij elk kraampje je stempelkaart invullen: met een volle stempelkaart krijg je een leuke verrassing!

Activiteiten vol plezier

Het Kidz Festival biedt de hele dag door allerlei activiteiten. Er zullen verschillende optredens zijn en kun je genieten van lekkernijen bij de foodtrucks. Word een èchte onderzoeker en doe mee met proefjes met de wetenschappers van Wageningen University & Research.

11.00 Start festival
11.30 Opening, onder leiding van dagvoorzitter Leila Prnjavorc
11.35 Welkom door de wethouder van de gemeente Lansingerland, Leon Hoek
11.40 Diverse optredens
13.00 Bekendmaking van de winnaars van de wedstrijd Lansingerland 2050 door de wethouder en introductie van het lespakket
15.30 Afsluiting

Markeer je agenda

Dus, jonge avonturiers en ouders uit de regio, markeer 7 oktober in je agenda en kom naar het Horti Science Kids Festival. Het wordt een dag vol creativiteit, leren, en een kijkje in de spannende toekomst van duurzame voedselproductie.